Право пам’ятати. Підручник для навчання молоді про геноцид ромів

Кін, Елі. Право пам’ятати. Підручник для навчання молоді про геноцид ромів / Під ред. Руі Гомеса. – Будапешт: Рада Європи, 2014. – 118 с.

(Оригінальна назва: Keen, Ellie. Right to Remember. A Handbook for Education with Young People on the Roma Genocide / Edited by Rui Gomes. – Budapest: Council of Europe, 2014. – 118 p.)

ISBN: 978-92-871-7932-6

 

«Право пам’ятати» – це освітній ресурс для тих, хто бажає сприяти розповсюдженню знань про геноцид ромів, а також запобіганню дискримінації. Підручник побудований навколо викладання прав людини, та опрацьовує феномен пам’ятання про геноцид як шлях до навчання про права людини, через права людини та задля дотримання прав людини.

Пріоритетом для укладачів книги – Ромського молодіжного плану дій при Раді Європи – є зміцнення самосвідомості ромської молоді. Це потребує створення навколишнього середовища, у якому молодь може розвиватися без дискримінації й з осягненням свого походження та майбутніх перспектив, але й із усвідомленням свого історичного минулого та розмаїття своїх культурних шляхів та місця своїй приналежності у сьогоденні.

Геноцид ромів, що відбувався напередодні та у часи Другої світової війни, суттєво вплинув на життя ромських громад в усій Європі та має допомогти нам в осмисленні того, яку рішучу роль відіграли в цьому негативне ставлення до ромів та їхня дискримінація. Дізнатися про геноцид є важливим для сучасної молоді, особливо ромської. Це також шлях для кращого розуміння того, яким чином переслідувалися їхні громади, та для усвідомлення причин сучасного становища. Залучення молоді, особливо молодих ромів, до досліджень та обговорення теми геноциду є засобом також долучити їх як активних діячів до глибшого розуміння співвідношення історії та прав людини.

«Право пам’ятати» містить освітні вправи, пропозиції щодо заходів з увічнення пам’яті жертв, а також відомості про геноцид ромів та його зв’язок із сучасними подіями. Книгу розраховано передусім на освітян, які працюють у галузі неформальної освіти, але вона стане у нагоді і тим учителям, хто працює формальному освітньому середовищі, у загальноосвітніх школах.     

Завантажити